Alessandra Schulte

I'm Alessandra: paintress, sculptress and libertine.
Painting big acrylic portraits on canvas in the style of Spontaneous Realism / Pop Art is my passion. I also love painting landscapes and nudes.

Once I've chosen an image motif, I focus on significant details leaving out the unimportant. Transporting emotional states, suggesting motions and shapes, playing with colors and contrasts, including variations of light and shade is fundamental to me and visible in every painting.
The process of my art creation is situation- and mood-dependent, hardly to control and always different. For this reason, every painting is a unique one containing many personal emotions and memories. Each painting is a composition of all my feelings and of everything I perceive while creating the piece of art. These feelings are captured forever and will stay in permanent remembrance.

Since 2015, I also attach more importance to art painting and sculpturing in an academic way by attending the Studies of Sculpturing at the IBKK in Bochum, Germany.

 

 

 

Ich bin Alessandra: Kunst-Malerin, Bildhauerin und Freigeist.

Meine Leidenschaft sind großformatige Porträts in Acryl auf Leinwand im Stil des Spontanrealismus und Pop Art. Auch die Aktmalerei und das Malen von Landschaften sind meine Passion.

 

Ich entscheide mich für ein Motiv/Format und versuche, markante Details in den Mittelpunkt zu stellen und für mich Unwichtiges weg zu lassen. Das Transportieren von Gefühlszuständen, das Andeuten einer Bewegung oder Form, das Spiel mit Farbe und Kontrast, Licht und Schatten sind elementar und in allen Bildern zu sehen.

Der Prozess der Entstehung ist situations- und stimmungsabhängig, kaum kontrollierbar und jedes Mal anders. Dadurch ist ein gemaltes Bild immer ein Unikat und mit vielen Erinnerungen verbunden. Alle Gefühle und all das, was ich während des Malens wahrnehme, steckt im gemalten Bild und bleibt in ständiger Erinnerung.

 

Seit 2015 lasse ich der Malerei und Bildhauerei ebenfalls auf dem akademischen Weg mehr Bedeutung zukommen, sodass ich mich an der IBKK in Bochum für den Studiengang Bildhauerei entschieden habe.